The Visual Language of Finance
®
Fra komplekst til enkelt
Bonanza afmystificerer økonomi – med The Visual Language of Finance™
Visualisering
Kognitive studier viser, at visualisering gør indlæringen af nye kundskaber både enklere, hurtigere og mere vedholdende. I bund og grund handler det om, hvordan vores hjerne fungerer - hvorfor et billede siger mere end tusinde ord (eller tal). At omdanne økonomi til billeder, åbner op og gør den finansielle information forståelig og interessant for mange flere end blot økonomer.
Gamification
Indlæring skal være engagerende og sjov. En dags læring, der slutter med hovedpine og frustration over stoffets kompleksitet, har sandsynligvis ikke opfyldt læringsmålene. Gamification er en dokumenteret måde at få folk til at engagere sig. Derfor bruger vi forretningssimuleringsspil som en integreret del af vores læring. Det skaber et personligt ejerskab af indholdet baseret på egne erfaringer - gode såvel som dårlige.
Interaktivitet
​
Hvis du leder efter et klassisk foredrag, er Bonanza ikke noget for dig. Vi tror på interaktivitet, og på at deltagernes udbytte skabes af egne oplevelser, på egne vilkår snarere end passivt at lytte til nogen, der fortæller. The Visual Language of Finance™ er altid baseret på en interaktiv, letforståelig og sjov oplevelse - uanset hvilken læringsform der vælges.
Kommunikation
Alle virksomheder producerer store mængder af finansielle rapporter, som er tænkt som støttte og styreværktøjer for virksomhedens ledelse. Ved at anvende The Visual Language of Finance™ hjælper Bonanza med at gøre dokumenterne forståelige for alle medarbejdere i virksomheden.
Tag et par minutter og se filmen ved siden af, så forstår du, hvad vi mener ...
Perspektiv: Intern- och extern ekonomi
Det interne perspektiv
- Engagere din organisation i tallene ...
”Engagement” og ”Økonomi” er to ord, man sjældent hører i samme sætning. Sandsynligvis har du selv på et tidspunkt deltaget i et møde om økonomi, der helt missed målet. Vores løfte til dig og din organisation er "Et nyt syn på økonomi". Men hvad betyder det egentlig?
Alle virksomheder består af mennesker, og det er medarbejdernes handlinger, der bestemmer, hvordan det går virksomheden. De rigtige mennesker, der gør de rigtige ting, leverer de rigtige tal. Men for at kunne gøre de rigtige ting skal de forstå, hvordan de kan påvirke virksomhedens resultater. Det er her ofte problemerne begynder.
De finansielle rapporter er ofte designet af og for økonomer. For ikke-økonomer (som ofte indbefatter en virksomheds operationelle ledere) er disse rapporter grænsende til uforståelige - og som følge heraf miser de målet. Problemer opstår, når rapporter ikke længere opleves som centrale hjælpeværktøjer, men som en administrativ byrde, der forstyrrer det daglige arbejde.
Jo bedre er det derfor, at dette er ret nemt at ændre på. The Visual Language of Finance™ udfordrer den traditionelle måde at kommunikere økonomi på. Det er en tilgang og en grafisk grænseflade, der gør det muligt for alle i en organisation at forstå, hvordan tingene hænger sammen. Ved at anvende denne metode frigives ressourcer og kapaciteter, hvad enten der er tale om private eller offentlige virksomheder. For at gøre det muligt, skal du være parat til at udfordre traditionelle metoder og løsninger, turde forenkle og - ikke mindst - tænke anderledes.
Det eksterne perspektiv
- Skabe trygghet i den økonomiske kommunikation ...
Der findes adskillige situationer, hvor økonomisk selvtillid er et must. Her er nogle eksempler:
​
Sælgerne skal altid føle sig sikre på at diskutere den økonomiske værdi af de løsninger eller produkter, de sælger. Når sælgere kan løfte diskussionen fra de enkelte produkter og i stedet fokusere på den værdi, de bibringer, øges interessen for produktet. At udvide dialogen til omfatte den økonomiske effekt er derfor en nøgle til hurtigere at lukke handlen.
​
Indkøbere skal sikre, at pris og forudsætninger passer overens med behovet. De skal også sikre sig, at leverandøren er i stand til at opfylde sine forpligtelser, da et brud i forsyningskæden kan skade produktionen i lang tid fremover. For at identificere risici og udfordringer er det nødvendigt at forstå leverandørens forretningsmæssige og økonomiske situation.
​
Økonomiske rådgivere Inden for bank og regnskabsvæsen er man konstant på udkig efter nye måder at komme tættere ens kunder. For en bankmand betyder det, at rådgiverrollen bliver central. Klart at kunne vise og kommunikere en merværdi betyder, at man slipper for at diskutere priser og rabatter.